torsdag 5 november 2015

Sjumilaskolan- En skola med många kompisar och bra lärare.



Jag har gått på Sjumilaskolan i tre år. Det är den enda skola jag har gått på i Sverige. Jag har varit på många skolor och hälsat på, men vår skola är bra för vi får tycka vad vi vill. När vi berättar vad vi tycker och vad vi vill göra så lyssnar lärarna. Vi läser många ämnen, men jag tycker att matte är roligast. Jag vill läsa till läkare när jag blir stor. Då måste jag läsa naturprogrammet på gymnasiet. Efter gymnasiet kanske man behöver läsa upp sina betyg på komvux. Sedan kan jag läsa till läkare. Då tror jag att jag har praktik. Jag vill bli läkare så att alla kan bli friska. Det finns många lärare och de hjälper oss på det sätt som vi vill och på flera sätt. Jag lär mig när alla är tysta och räcker upp handen, för då förstår jag vad alla säger. Läraren hjälper oss så att det blir tyst och så att vi kan arbeta. Vi har inte så långa raster, men jag skulle vilja ha längre rast så att vi hinner göra saker med kompisar. När vi har rast går vi till uppehållsrummet och spelar pingis, biljard eller playstation. I skolan har vi fått ipads. Vi läser kemi på ipaden. På svenskan jobbar vi med demokrati, skriver artiklar, vi har jobbat med flyktingar, vi söker information och det är lättare att skriva på en dator eller ipad än för hand. Det är lättare för det finns stavningsprogram och det går snabbare.  Andra elever borde börja på vår skola för man lär sig snabb svenska här.

Skribent: Abdikarim 7a 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar