tisdag 10 november 2015

Sjumilaskolan: Vi vill förändra skolgården!


Sjumilaskolan är en skola med nästan 500 elever. Vi har inte så mycket möjligheter till skolgård. Vi skulle vilja ha en fotbollsplan med gräs. Vi behöver basketkorgar, soffor i rasthallar och klassrum och möjligheter att samtal både i klassrum och i tysta grupprum. Vi har läxhjälp, men vi behöver mer läxhjälp och läxhjälp för alla. 



Om jag hade varit rektor hade jag bestämt att skolan alltid skulle vara öppen så att man kan gå till Uppehållsrummet och fritids efter skolan.  Om jag hade varit lärare hade jag gjort ungefär som mina lärare gör idag. De skriver mycket på tavlan eller i datorn som vi kopplar upp till projektorn. Vi lär oss mycket. Som elev kan jag följa våra ordningsregler som vi bestämt för att alla ska trivas. Jag kan umgås med mina kompisar, spela fotboll, basket och sprida en bra stämning. Jag gillar att vara i biblioteket. Jag försöker att läsa mycket. 


Skribent: Mohamed J  7 a 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar